Vi har forlænget samarbejdet med Hjernesagen. Den nye samarbejdsaftale løber til 2024, og udover økonomisk støtte til Hjernesagen samt sponsorat af gavekort til konkurrencer m.m. skal perioden blandt andet bruges til at sætte fokus på forebyggelse.
"Vi har været meget glade for samarbejdet indtil nu. Det er klart, at vi i Hjernesagen lærer meget af at arbejde sammen med en stor, international koncern som Lidl. Vi har lavet mange fine projekter sammen – i forbindelse med rådgivning om fx energidrikke – men også omkring salg af motionsudstyr, pulsoximeter og blodtryksmålere. Det er alt sammen produkter, som kan hjælpe os med en sundere livsstil – og dermed forebygge stroke. Det giver rigtig god mening for Hjernesagen på den måde at få en platform til at nå ud med et vigtigt forebyggelsesbudskab til endnu flere danskere.", siger Hjernesagens landsformand Tue Byskov Bøtkjær.
Det forlængede samarbejde betyder, at man i de kommende to år fortsat vil kunne opleve, at vi vil sætte fokus på hjernen og forebyggelse af stroke. Derudover har vi fortsat fokus på at øge antallet af produkter med Nøglehulsmærket og samtidig fokusere på reduktion af salt og sukker i vores produkter. Hjernesagen byder ind med en betydelig faglig viden omkring livsstil og forebyggelse af stroke.