Over 2.400 kunder fejrede åbningen af Lidls nye butik i Hillerød

11.12.2018 11:00:00 | Danmark

Borgmester Kirsten Jensen og Butikschef René Gaarden klippede det røde bånd over og åbnede officielt for Lidls butik nr. 117 i Danmark.

Beboerne i Hillerød kan nu foretage deres indkøb i den spritnye Lidl-butik på Centervænget, efter Borgmester Kirsten Jensen og butikschef René Gaarden i torsdags officielt erklærede butikken for åben. Dagen igennem fejredes nyåbningen med manér med lunt bake-off og kaffe, goodiebags og tapasanretninger, mens dagligvarekædens udvalg blev nærstuderet.

Den nye Lidl-butik i Hillerød har haft nogle rigtig gode første dage i de nye omgivelser på Centervænget, efter at dørene blev slået op for Lidls butik nr. 117 i Danmark. Med ordene fra Borgmester Kirsten Jensen: ”I dag får I endelig jeres nye butik, når Lidl åbner, og det ved jeg, at I har glædet jer til. For de fleste her er butikken mere end en butik, men også et mødested for jer, og en ting kan Lidl være sikker på: loyale kunder, der gerne vil en lokal butik og gerne støtter og handler lokalt”, blev det røde bånd klippet over, og de første kunder kunne træde ind i butikken.

Butikschef René Gaarden fortæller her om de første dage i Hillerød:

”Vi har længe set frem til at åbne butikken for Hillerødanerne, og til at præsentere det forretningskoncept, som vi mener, gør Lidl til Danmarks stærkeste dagligvarekæde. Det er fx vores mange danske og økologiske varer og vores store udvalg af frugt og grønt, der leveres hver dag, som vi gerne vil fremhæve for kunderne,” siger han og tilføjer:

”Mit personale og jeg er overvældede over den gode modtagelse, vi har oplevet her i butikken. Det er en fornøjelse at drive en butik, når man har så glade og positive kunder, som vi har. Vi glæder os til fortsat at overraske danskerne, med alt det vi står for i Lidl”.

Der var over 2.400 kunder forbi den nye Lidl-butik på åbningsdagen.

Og interessen for butikken på Centervænget glæder udviklings- og ejendoms-direktør for Lidl, Mads T. Nielsen:

”I Lidl vil vi redefinere dansk discount, og vi er altid på udkig efter nye lokationer til vores butikker, så vi kan opfylde de danske forbrugeres efterspørgsel og behov bedst muligt. Den gode modtagelse af butikken og dens medarbejdere i Hillerød bekræfter, at vores arbejde er værdsat, og det betyder rigtig meget for os i hele organisationen”.

Festdage med bake-off, tapas og ansigtsmaling

Et sjovt syn mødte kunderne lørdag eftermiddag, da de ankom til Lidl. Her kom der nemlig både en lille løve og en tiger ud af butikken med deres forældre i hånden. Børnene havde efter en skattejagt i butikken fået en makeover af den fremmødte ansigtsmaler, og var nu parate til at komme hjem efter et sjovt første besøg i den nye Lidl.

Forvandlingen af de to børn til dyr er en del af tre dages festligheder, som indledte åbningen af butikken. Fejringen omfattede også uddeling af goodiebags samt smagsprøver på Lidls bake-off, kaffe og tapasprodukter til de fremmødte.

”I Lidl vil vi gerne overraske kunderne med vores store udvalg af produkter til enhver lejlighed og for hele familien. Det afspejler indholdet i goodiebaggen og smagsprøverne til åbningsfesten, hvor kunderne fik eksempler på både danske varer og vores egne populære mærker med hjem”, fortæller René Gaarden.

Vil du gerne selv gå på opdagelse i den nye Lidl-butik på Centervænget, så er der åbent mandag-søndag kl. 8-21.