Barrit Mejeri omdrejningspunkt for landsdækkende TV-kampagne

29.10.2019 12:00:00 | Barrit

I den nyeste landsdækkende #LidlOverrasker-kampagne har mejerist Brian Madsen og Helle Madsen fra Barrit Mejeri besøg af Lars, som ser, hvordan de laver deres økologiske flødeost til Lidl. © Lidl PR-foto

Mejerist Brian Madsen fra Barrit Mejeri har ekstra travlt i disse dage. Det sker, efter han er blevet hovedpersonen i en ny, landsdækkende kampagne fra dagligvarekæden Lidl, som han leverer sin økologiske flødeost til.

Har man tændt for TV’et i Juelsminde den seneste tid, vil man måske kunne genkende kulisserne i den seneste landsdækkende kampagnefilm fra Lidl. Barrit Mejeri, otte kilometer vest for Juelsminde, er nemlig omdrejningspunktet i den nye kampagnefilm fra Lidl i #LidlOverrasker-universet.

Her bliver en ganske almindelig dansker, Lars, som normalt ikke handler i Lidl, godt og grundigt overrasket, når Brian viser ham, hvordan han producerer økologisk flødeost fra bunden. Lars var nemlig overbevist om, at man ikke kan købe kvalitetsprodukter i Lidl.

Brian Madsen er spændt på at følge med i, hvordan kampagnen kommer til at få indflydelse på hans forretning, hvor han har haft travlt med at producere flødeost nok til de 120 Lidl-forretninger i Danmark.

”Vi har jo haft travlt med at producere nok flødeost til at følge med efterspørgslen, og vi har fået meget positiv feedback. Det er sjovt at følge, hvordan et lokalt produkt nu bliver ”landskendt”, siger Brian Madsen.

Og ifølge indkøbsdirektør i Lidl, Robert Stekovic, er det med god grund. Allerede den første uge inde i kampagnen har ostene fra Barrit Mejeri solgt rigtig godt. Så ifølge Robert Stekovic kan Brian godt forvente at få travlt de følgende uger. Det siger erfaringerne nemlig fra de tidligere kampagner i #LidlOverrasker-universet med lokale fødevareproducenter i centrum:

”Vi er selvfølgelig glade for, at vores kunder ved, de kan købe denne form for kvalitet hos os. Men det er også vigtigt for os, at vi er med til at støtte mindre og lokale producenter ved at give dem et skub med noget ekstra eksponering, som, vi mener, deres produkt fortjener”, siger Robert Stekovic, indkøbsdirektør i Lidl.

Hos Lidl har man blandt andet valgt at arbejde sammen med Barrit Mejeri på grund af deres økologiske tilgang til produktionen. Barrit Mejeri er en af de lokale leverandører, som gourmetkokken Wassim Hallal og Lidl sammen har udvalgt til WH-serien. Mejeriet er et af Danmarks mindste og ældste andelsmejerier, der arbejder ud fra stolte danske traditioner.

Oplevelsen af lokale råvarer ændrer opfattelsen af Lidl hos danskerne

Kampagnefilmen fra Barrit Mejeri er en af to nye kampagnefilm i dagligvarekædens brandingunivers #LidlOverrasker og er en opfølger på sidste års tre film i serien med danske leverandører.

De tidligere kampagner i universet har vist sig at rykke ved opfattelsen af Lidl blandt danskerne.

”Det glæder mig, at opfattelsen af Lidl bliver stadig mere positiv. For selvom de fleste danskere er ved at få øjnene op for, at man kan købe både friskt, økologisk og gourmet i Lidl, så skal det ikke være nogen hemmelighed, at vi gerne vil gøre op med nogle af de discountfordomme, der stadig hænger ved nogle steder om, at høj kvalitet ikke kan fås til lave priser,” slutter Robert Stekovic.

Filmen om Barrit Mejeri i #LidlOverrasker-universet kører i øjeblikket på landsdækkende TV, sociale medier, i magasiner og på outdoorplaceringer i bybillederne.

Morten Vestberg, Kommunikationschef i Lidl på +45 5215 9259 eller morten.vestberg@lidl.dk