BrancheIndex 2019: Lidl vinder for femte år i træk på produktkvalitet

14.10.2019 12:00:00 | Kolding
Administrerende direktør for Lidl, Dirk Fust, er glad og stolt over, at Lidl I den nye undersøgelse udmærker sig som den dagligvarekæde, hvor man får den bedste produktkvalitet.

Administrerende direktør for Lidl, Dirk Fust, er glad og stolt over, at Lidl I den nye undersøgelse udmærker sig som den dagligvarekæde, hvor man får den bedste produktkvalitet.

Lidl vinder områderne ”Produktkvalitet”, ”Værdi for pengene” og ”Tillid” i Loyalty Groups markedsundersøgelse, BrancheIndex 2019, for dagligvarer og haler nu ind på Rema 1000 i den samlede undersøgelse. Nyheden kommer kort tid efter, at Lidl vandt Danmarks største pristest i BT. 

En helt ny markedsundersøgelse for dagligvarer fra Loyalty Group, BrancheIndex 2019, slår nu fast, at Lidl-kunder mener, at Lidls produktkvalitet er den bedste. I år løber Lidl atter med sejren indenfor de tre områder ”Produktkvalitet”, ”Værdi for pengene” og ”Tillid”. En anerkendelse, som har en særlig betydning for dagligvarekæden, fortæller administrerende direktør for Lidl, Dirk Fust:

”Loyalty Groups markedsundersøgelse for dagligvarer sætter en tyk streg under, at vores kunder vurderer vores produktkvalitet helt i top. Vi arbejder hver eneste dag målrettet for, at tilbyde danskerne de bedste produkter af højeste kvalitet til den bedste pris. Udover konstant at hæve barren for kvaliteten af vores sortiment har vi med samarbejdet med gourmetkokken Wassim og Landmad i år skubbet barren for udvalget af danske kvalitetsprodukter i Lidl, og bevist, at kvalitet godt kan harmonere med discount”.

Dirk Fust er også særligt glad for at vinde området ”Tillid”, som, han mener, kan tilskrives medarbejdernes store engagement:

At få sat en streg under, at kunderne har tillid til os, er en kæmpe cadeau. Der er ingen tvivl om, at det er vores mange dygtige medarbejdere, der skal have al ære for den titel”, siger Dirk Fust.

Høj kvalitet og lav pris hænger sammen

Anerkendelsen er blot én i rækken af flere pristjek og produkttests, som Lidl har vundet gennem den seneste tid. Her sammenligner fagmedier og eksperter udvalgte dagligvarer fra dagligvarekæderne og bedømmer produktkvaliteten. Foruden en lang række ”bedst i test ”-anerkendelser indenfor bl.a. vin, ost, ketchup og bleer, blev Lidl i sidste uge kåret som vinder af BT’s store pristjek på knap 100 af danskernes fortrukne dagligvarer.

Loyalty Groups undersøgelses overordnede områder består af en række underspørgsmål, som tilsammen afgør, hvilken kæde, der vinder området. En række af disse områder har Lidl vundet flere år i træk, eksempelvis produktkvalitet, som kæden har vundet de seneste fem år. Herunder er Lidl også blevet vurderet højest af kunderne i spørgsmål som: ”Min dagligvarekæde har produkter af høj kvalitet indenfor produktkategorien Frugt og grønt””Min dagligvarekæde har produkter af høj kvalitet indenfor produktkategorien Brød”. ”Hos min primære dagligvarekæde får jeg værdi for pengene”, og ”min primære dagligvarekæde har konkurrencedygtige priser set i forhold til andre dagligvarekæder”.

Dirk Fust, administrerende direktør i Lidl, er også glad for, at Lidl igen i år er med helt i toppen i forhold til den samlede kundeloyalitet.

”Igennem de sidste fem år er vi gået fra at være nummer fem til at være nummer to i Loyalty Groups BrancheIndex for dagligvarer i forhold til den samlede kundeloyalitet. I år haler vi igen yderligere ind på Rema 1000, og vi går benhårdt efter at komme helt til tops. Der er altid plads til forbedring, og vi har store ambitioner indenfor fx økologi og stræber efter et endnu bedre resultat næste år”, slutter Dirk Fust.

* Lidl har vundet følgende områder i Loyalty Groups BrancheIndex:

  • Produktkvalitet: ”Jeg oplever, at kvaliteten på min dagligvarekædes varer stemmer overens med mine forventninger” er vundet i årene 2015, 2016, 2017, 2018 og 2019
  • Produktkvalitet: ”Min dagligvarekæde har produkter af høj kvalitet indenfor produktkategorien Frugt og grønt” er vundet i årene 2016, 2017, 2018 og 2019
  • Værdi for pengene: ”Min dagligvarekæde har gode tilbud” er vundet i årene 2016, 2017, 2018 og 2019
  • Tillid: ”Min dagligvarekædes varer er aldrig/som regel ikke for gamle” er vundet i årene 2015, 2016, 2017, 2018 og 2019.

* Udvalg af testvindende produkter:

  • Lupilu Junior Pants str. 5. 13-20 kg. (Testvinder i Vores Børn)
  • Kania tomatketchup (Testvinder i Tænk)
  • Champagne AOP Brut / Comte de Brismand (Testvinder i Politiken)
  • Vilstrupgård Rib eye (Testvinder i Politiken)
  • Lovilio parmesanost (Testvinder i Søndagsavisen)
  • Aerocell batterier (Testvinder i TÆNK).

* Lidl har vundet følgende pristjek i 2019:

  • Vinder BT´s store pristjek (Danmarks største pristjek af 97 produkter)
  • Ekstrabladets store pristjek i september løb Lidl med titlen som Danmarks billigste dagligvarekæde, hvor 30 forskellige varer blev sammenlignet
  • Juni 2019: Bedst på prisen, når det kommer til økologiske kolonialvarer af Forbrugerrådet Tænk
  • Forbrugerrådet Tænks pristjek af økologiske frugter og grøntsager.

Om Loyalty Groups BrancheIndex

Loyalty Group hjælper virksomheder med at øge indtjeningen gennem et øget fokus på kundeloyalitet. Loyalty Group har mere end 20 års erfaring med at analysere og udvikle kundeloyalitet i stort set alle typer af brancher.

Loyalty Group gennemfører årligt en række brancheundersøgelser, kaldet BrancheIndex, for at afdække danskernes loyalitet i en given branche. 3087 dagligvarekunder har deltaget i BrancheIndex Dagligvarer 2019 og vurderet deres foretrukne dagligvarekæde på centrale områder som produktkvalitet, pris, tillid og økologi.

For yderligere information, kontakt:

Morten Vestberg, Kommunikationschef i Lidl morten.vestberg@lidl.dk eller tlf. +45 76 35 01 68

Presse kontakt

Presseafdeling
Presse@lidl.dk
76350010

Læs mere