Butikschef som 26-årig: Daniel fejrer 1-års jubilæum i front for Lidl på Amagerbrogade

05.09.2019 12:00:00 | Amagerbrogade

Daniel Saaby Hansen startede i Lidl på Amagerbrogade i 2010. Han havde to år som souschef i Lidl i Tårnby, inden han kom tilbage til sin gamle butik og overtog den som butikschef sidste år.

26-årige Daniel Saaby Hansen startede som ”ungarbejder” i Lidl på Amagerbrogade i 2010. I dag kan han fejre et år som butikschef i butikken, som er den mest centrale Lidl på Amager.

Rigtig mange handlende i Lidl på Amagerbrogade genkender nok Daniel Saaby Hansens ansigt. Og det er ikke så mærkeligt, for det er ni år siden, Daniel havde første arbejdsdag i butikken. Som 17-årig startede Daniel som ungarbejder på deltid, hvor han ved siden af gymnasiet trimmede butikken og foldede papkasser. I dag er han butikkens ansigt udadtil, og nu kan den kun 26-årige københavner fejre 1-års jubilæum som butikschef.

”Da jeg startede i Lidl anede jeg ikke, hvad jeg ville. Efter gymnasiet fik jeg flere timer og mere og mere ansvar, og i dag kan jeg kalde mig butikschef. Det er ret vildt, at jeg som 26-årig står med det ansvar, men jeg brænder virkelig for at se butikken og mine medarbejdere udvikle sig. Og så har jeg fået et helt unikt forhold til rigtig mange af mine kunder,” siger Daniel Saaby Hansen.

På ni år har Daniel taget hele rejsen op gennem Lidl-koncernen. Fra ungarbejder til salgsleder til souschef og for et år siden butikschef.

Udvikling af forretningen i samarbejde med kunderne
I alt seks af de ni år i Lidl har Daniel Saaby Hansen været i butikken på Amagerbrogade.

”Der er mange, der ikke lige forbinder Lidl med ”den lokale købmand”, men det er en myte. Både jeg og de fleste af mine kollegaer er på fornavn med mange af vores kunder. Det er en gave for mig, når mine kunder kommer til mig med ris, ros og forespørgsler på, om der er en vare vi kan få hjem. I langt de fleste tilfælde kan vi jo imødekomme det, så det er fedt at kunne udvikle butikken i samarbejde med kunderne.”

Undervejs har Daniel taget en lang række kurser og uddannelse i Lidl, og netop nu skal han med butikkens souschefer på trænerkursus.

”Jeg har udviklet mig vildt meget på de her kurser, og selvom jeg har været på trænerkurset før, så glæder jeg mig til at få nogle ting opfrisket og se, hvordan souscheferne på mit team tager imod det. Personligt husker jeg især en øvelse, hvor kursuslederen korslægger sine arme og siger, at vi skal folde vores hænder. Vi korslægger alle sammen vores arme i stedet for at folde hænderne. Det har indprentet sig hos mig som et helt tydeligt billede på, hvor vigtigt kropssprog er i kommunikation,” fortæller Daniel Saaby Hansen.

Daniels tidligere distriktschef, Jesper Handreck, som i dag er salgschef i Lidl lagde også mærke til Daniels engagement som butikschef og har fulgt hans udvikling siden:

”Det har været en fornøjelse at følge den rejse, Daniel har været på. Han går til opgaven som butikschef med stor ydmyghed. At han er startet som ungarbejder gør, at han aldrig er bange for at tage fat, hvor der er brug for det. Det får han stor respekt for hos sine medarbejdere, og resultaterne på både medarbejderudvikling og butik taler for sig selv.”

Morten Vestberg, Kommunikationschef i Lidl på +45 5215 9259 eller morten.vestberg@lidl.dk