Lidl avancerer til en ottendeplads over bedst omtalte brands i Danmark

22.01.2019 12:00:00 | Kolding
Lidl er for tredje år i træk at finde i top ti på YouGovs liste over de bedst omtalte brands i Danmark. Dagligvarekæden er avanceret én plads og er nu placeret som nummer otte på listen.

Lidl er for tredje år i træk at finde i top ti på YouGovs liste over de bedst omtalte brands i Danmark. Dagligvarekæden er avanceret én plads og er nu placeret som nummer otte på listen.

Lidl avancerer til en ottendeplads på YouGovs kåring af Danmarks bedst omtalte brand og er for tredje år i træk at finde i top ti. Listen inkluderer mere end 425 brands, og med topplaceringen positionerer dagligvarekæden sig blandt virksomheder som Ikea, LEGO Group og Bang & Olufsen og cementerer sin position som en af de bedst omtalte dagligvarekæder i Danmark.

For tredje år i træk er dagligvarekæden Lidl at finde i top ti på analyseinstituttet YouGovs liste over de bedst omtalte brands i Danmark. Listen baseres på YouGovs daglige interviews af 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og med en fremgang på én plads frem til en samlet ottendeplads på listen er der god grund til glæde hos Lidl:

”Vi er meget stolte af vores fremgang og vores placering blandt de ti bedst omtalte brands i Danmark. I Lidl arbejder vi altid på at skabe den bedste indkøbsoplevelse for vores kunder, og jeg vil derfor sende et kæmpe skulderklap til personalet i vores 117 butikker, der hver dag knokler for netop dette”, udtaler Head of Marketing for Lidl, Heidi Vittrup.

Lidl har haft et travlt 2018 med blandt andet lanceringen af den digitale kundeklub app ’Lidl Plus’, imagekampagnen #LidlOverrasker, produktserien ’WH’ i samarbejde med gourmetkokken Wassim, baby- og børneuniverset Lupilu samt en lang række miljø- og samfundsorienterede tiltag.

”I 2018 har vi med vores nye produktserie ’WH’ hævet baren for kvalitet indenfor dansk discount, og med vores CSR-initiativer og samarbejder med fx Plastic Change, Blå Kors og MSC har vi gjort det endnu nemmere for alle at handle ansvarligt i Lidl”, fortæller Heidi Vittrup. Hun tilføjer:

”Vores avancement på listen og den positive respons fra forbrugerne viser, at alle vore medarbejderes store indsats lønner sig, og at vores initiativer og mærkesager har stor betydning for forbrugerne. Det er vi naturligvis meget glade for”.

Udover Lidl, er internationalt stærke brands som LEGO Group, Netflix, Bang & Olufsen og IKEA også at finde på listen. Heriblandt er Lidl en af blot to dagligvarekæder i top ti. På den specifikke liste for detailvirksomheder er Lidl endnu bedre placeret med en tredjeplads:

”Den danske forbruger er kvalitetsbevidst og kritisk, og konkurrencen i detailbranchen er benhård. Vi vil være danskernes foretrukne indkøbssted, og derfor betyder det meget for os, at vi endnu en gang er med helt fremme. Men vi hviler ikke på laurbærrene og vil fortsætte med at forbedre kundernes oplevelse af Lidl, så vi kan nå helt til tops”, siger Heidi Vittrup.

Om YouGov BrandIndex

BrandIndex er en daglig tracking af danskernes opfattelse af mere end 425 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.

Buzz-scoren beregnes ved, at man spørger respondenterne, om de i løbet af de seneste to uger har hørt noget positivt eller negativt om et bestemt varemærke gennem reklame, nyheder, mund-til-mund eller venner og familie. Netscoren beregnes som positive minus negative tilkendegivelser.

Du kan læse mere om YouGovs Brandindex her:

www.brandindex.com/ranking/denmark/2018-buzz

www.brandindex.com/ranking/denmark/2018-buzz/category/retail

Presse kontakt

Presseafdeling
Presse@lidl.dk
76350010

Læs mere