Lidl har slået dørene op i Tingbjerg - butik nr. 124

Der var taler, klip af rød snor og klapsalver fra de morgenfriske, fremmødte kunder, da dagligvarekæden Lidl torsdag d. 5. december lidt over kl. 08.00 kunne slå dørene op til deres butik nr. 124. Den nye, flotte butik ligger på Ruten 3-6 i Tingbjerg, 2700 Brønshøj.

05.12.2019 12:00:00 | Tingbjerg

Butikschef Phillip Staal Matthews klipper her den røde snor til Lidl-butik nr. 124 sammen med formanden for SAB, John B. Sørensen.

I sin velkomsttale sagde regionsdirektør i Lidls region øst, Niclas Kjellman, blandt andet, at Lidl er glade for at have plantet endnu et Lidl-flag på Danmarkskortet, og at kæden har set frem til at kunne tilbyde kunderne i området et bredt sortiment af varer, fx indenfor frugt og grønt, og en lækker, velassorteret bake off-afdeling og ikke mindst en flot og godt indrettet butik. Samtidig takkede han både medarbejdere, entreprenører og samarbejdspartnere for deres indsats og samarbejde.

Formanden for Samvirkende Boligselskaber (SAB), John B. Sørensen, var den anden taleholder om morgenen. Han lagde i sine velkomstord vægt på, at han er glad for, at Lidl er kommet til byen, og at Lidl i samarbejde med Innovator er med til at udvikle området.

”Jeg er imponeret over den hastighed og professionalisme, hvormed det er lykkedes Lidl og Innovator i samarbejde at etablere ”Bygården”. Sammen har I haft modet til at være first movers på at etablere det første private byggeri her i Tingbjerg. Der er ingen tvivl om, at Lidl-butikken, sammen med de andre butikker i Bygården, er et markant løft, som er rigtig vigtigt for den videre udvikling af Tingbjerg”, sagde John B. Sørensen blandt andet i sin tale.

Det var formanden for SAB, John B. Sørensen, og butikschefen for den nye Lidl-butik, Phillip Staal Matthews, som officielt åbnede butikken ved sammen at klippe den røde snor, inden de lod kunderne myldre ind til de fyldte hylder og gode tilbud.

Ny butikschef i spidsen for Tingbjerg-butik

Den nye butikschef i butikken i Tingbjerg hedder Phillip Staal Matthews og kommer fra en stilling i Lidl i Herlev, hvor han har arbejdet som souschef i halvandet år. Phillip er med andre ord ikke helt uerfaren i Lidl-regi og har været meget spændt på at åbne sin første butik i dagligvarekæden.

”Det er jo stort at åbne sin egen Lidl-butik, og det bliver spændende at stå i spidsen for sit eget medarbejderteam – heldigvis er mine medarbejdere alle super dygtige, og jeg har også haft andre dygtige kolleger at trække på i processen. Jeg føler allerede, at vi er blevet taget rigtig godt imod her i Tingbjerg. Både i går, hvor vi holdt en velbesøgt naboaften og fik hilst på nogle af beboerne i området, og også i dag, hvor vi officielt har indviet vores nye butik”, siger en glad Phillip Staal Matthews.

Når kunderne træder indenfor i den nye Lidl-butik på Ruten 3-6, vil de have et 1.255 m2 stort salgsareal at boltre sig på, og Phillip Staal Matthews vil gøre alt for, at de får en god indkøbsoplevelse, fra de træder ind i butikken, og til varerne har været en tur gennem kassen.

”Vi har en stor, flot bake off-afdeling, hvor vi alle ugens dage står klar med friskbagte brød og kager. Vores frugt- og grøntafdeling får hver dag leveret frisk frugt og grønt, så kunderne kan lægge deres friske favoritter i indkøbskurven, og så har vi løbende en masse gode tilbud, som kunderne nok skal få glæde af”, slutter Phillip Staal Matthews.

Vil du gerne selv gå på opdagelse i den nye Lidl-butik i Tingbjerg, Ruten 3-6, 2700 Brønshøj, så er der åbent mandag-søndag kl. 8-22.