Lidl nomineret til internationale priser for bedste produkter

Hele seks danske Lidl-produkter er nomineret som de bedste af sin slags i Europa. Det er branchemagasinet European Supermarket Magazine, der for tredje år i træk uddeler European Private Label Awards til produkter fra dagligvarekæder fra hele Europa.

12.12.2019 12:00:00 | Kolding

Her ses (tv) Rasmus Pape, der er viceindkøbsdirektør i Lidl, sammen med gourmetkokken Wassim (th) til et presseevent i 2018, hvor det nye samarbejde mellem Lidl og Wassim blev lanceret.

Hele seks danske Lidl-produkter er nomineret til at vinde den prestigefyldte internationale pris for bedste produkt i kategorierne ’Kød og Seafood’, ’Frostmad’, ’Mælkeprodukter’, ’Drikkevarer med alkohol’ og ’Drikkevarer uden alkohol. Tre af produkterne er fra Lidls produktserie WH, der er udviklet sammen med gourmetkokken Wassim: Økologisk Hyldeblomstdrik, Lemon Twist øl samt to blåskimmeloste. Herudover er det Lidls Deluxe julegløgg med Jamaica Rum, luksusfisk i filodej og Tomahawk steak, som er nomineret.

Det er kun anden gang, Lidl er med i konkurrencen. Derfor vækker de mange nomineringer glæde hos Lidls viceindkøbsdirektør, Rasmus Pape:

”Private label-produkter er en vigtig del af vores strategi og udgør derfor ca. 80 % af vores varesortiment. Så at blive nomineret for hele seks produkter betyder rigtig meget. Det er et bevis på, at vi er nået rigtig langt i vores arbejde med at finde rigtig gode leverandører og samarbejdspartnere, der kan udvikle produkter af meget høj kvalitet, som samtidig kan sælges til en rimelig pris”, siger Rasmus Pape og fortsætter:

”Det skal ikke være nogen hemmelighed, at vi blev mødt af en vis skepsis, da vi lancerede samarbejdet med Wassim for to år siden. Men med de her nomineringer, synes jeg, vi er ved at være dér, hvor vi kan gøre den skepsis til skamme. Og det giver os kun endnu mere blod på tanden i forhold til at fortsætte med at udvikle os i netop den retning”.

De seks danske Lidl-produkter er nomineret i et felt af private label-produkter fra 13 dagligvarekæder i hele Europa. I alt ti af de 44 nominerede produkter er fra Lidl.

Konkurrencen afholdes for tredje år af det internationale branchemagasin European Supermarket Magazine, som uddeler priserne på baggrund af kriterierne innovation, præsentation og smag.

De bedste private label-produkter fra hele Europa

European Private Label Award har i år sat rekord for antallet af tilmeldte produkter. Flere hundrede produkter er indsendt i år fra blandt andet andre danske detailkæder som Salling Group og Coop samt andre store, internationale dagligvarekæder som SPAR og REWE Group. Heraf klarede 44 produkter sig gennem udvælgelsesprocessen, og i slutningen af januar bliver vinderne kåret i hver af de 11 kategorier.

”Jeg håber da virkelig, at nogle af de danske produkter løber med sejren. Det gør mig stolt at se, at  Danmark kan være så stærkt repræsenteret i så hårdt et internationalt felt med de allerdygtigste aktører i dagligvarebranchen overhovedet”, slutter viceindkøbsdirektør i Lidl, Rasmus Pape. 

Presse kontakt

Presseafdeling
presse@lidl.dk
76350010

Kategorier

Produkt

Læs mere