Lidl udvider pakkestation-samarbejde med SwipBox og PostNord

01.11.2019 12:00:00 | Lidl Kolding
Lidl pakkeboks @Lidl PR Foto

Lidls kunder i København og Aarhus kan fremover afhente deres pakker i nyopsatte nærbokse fra Swipbox og PostNord i udvalgte butikker. Her ses pakkestationen hos Lidl-butikken i Hasle ved Aarhus.

Fra november kan de første Lidl-kunder i Aarhus og København hente pakker i deres lokale Lidl. Det sker efter, kæden har besluttet sig for at udvide deres test-samarbejde med SwipBox og PostNord om deres nye, landsdækkende pakkeinfrastruktursystem, Nærboks.

Fra i dag udvides samarbejdet, så handlende i Lidl-forretninger i Aarhus og København fremover kan afhente pakker fra deres online-shopping samtidig med, at de klarer de daglige indkøb. Det sker, efter Lidl har indgået et helt nyt samarbejde med SwipBox og Postnord om at opsætte 20 nye pakkestationer i udvalgte butikker, som Lidl-kunder kan afhente fra.

”På grund af den stigende e-handel  er der et voksende behov for at hente pakker i Danmark. Ved at få pakkestationer enten inde i vores butik eller ude på parkeringspladsen kan vi tilbyde vores kunder en ekstra service, nemlig at de kan afhente deres pakke, når de alligevel skal købe ind hos os”, forklarer Thomas Thybo, som er Digital Manager i Lidl.

Samarbejdet kommer efter en testperiode, hvor de nye typer pakkestationer, Nærbokse, fra SwipBox og PostNord blev opstillet i to Lidl-forretninger i Kolding og en i Sønderborg. Her har brugen af pakkestationerne overgået forventningerne. Det får nu Lidl til at udbrede testen af de nye nærbokse til 20 flere butikker – i første omgang i Aarhus og København.

”Vi arbejder hele tiden på at gøre indkøbsoplevelsen i Lidl endnu bedre – både i vores butikker og digitalt. Afhentning af fysiske pakker fra e-handel ligger lige i krydsfeltet. Ved at tilbyde endnu en service til vores kunder kan vi forhåbentlig gøre vores eksisterende kunder endnu mere tilfredse, ligesom vi selvfølgelig også håber, at det kan få nye kunder ind og opleve, hvad vores butikker har at byde på”, siger Thomas Thybo.

Nærboksene bliver sat ind i de 20 nye Lidl-forretninger i løbet af november måned, og ordningen vil løbende blive evalueret.

De nye typer pakkestationer er en del af Danmarks nye pakkeinfrastruktur, Nærboks, som SwipBox og PostNord står bag. Udover PostNord, vil DHL også udlevere pakker i nærboksene, og flere aktører er ifølge PostNord og Swipbox på vej.

For yderligere information, kontakt:Morten Vestberg, Kommunikationschef i Lidl morten.vestberg@lidl.dk eller tlf. +45 76 35 01 68