Robert Stekovic bliver ny indkøbsdirektør i Lidl Danmark

02.10.2019 12:00:00 | Kolding

Robert Stekovic tiltrådte som Lidl Danmarks nye indkøbsdirektør pr. 1. oktober 2019

Lidl får en ny indkøbsdirektør i Danmark. Robert Stekovic tiltrådte pr. 1. oktober 2019 og kommer fra en lederstilling i indkøb hos Lidl i Sverige. Han afløser Mikko Forsström, som d. 1. oktober 2019 startede som indkøbsdirektør i Lidl Finland.

Lidls nye indkøbsdirektør, Robert Stekovic, er 31 år, stammer fra Kroatien og kommer fra en ledende indkøbsstilling for Food-området i indkøbsafdelingen i Lidl Sverige. Robert er dog ikke et nyt ansigt i Lidl, da han allerede tilbage i 2011 startede sin karriere i Lidl Kroatien som Junior Buyer efterfulgt af en ledende stilling i Lidl International indenfor indkøb. Nu skal endnu et kapitel skrives, denne gang i Lidl Danmark – en udfordring, som Robert Stekovic ser meget frem til.

"Jeg glæder mig til jobbet som indkøbsdirektør i Lidl Danmark. Jobbet som indkøbsdirektør har været mit ønskejob, siden jeg begyndte i Lidl Kroatien tilbage i 2011. De danske kunder er kvalitetsbevidste og sætter bæredygtighed højt, så jeg ser frem til fortsat at sikre kunderne varer af den bedste kvalitet til den bedste pris”, fortæller Robert Stekovic.

Lidl Danmarks administrerende direktør, Dirk Fust, ser frem til samarbejdet og fortæller, at Robert Stekovic kommer til at fortsætte samme gode linje, som Mikko Forsström har lagt de seneste år.

”Mikko Forsström har igennem de seneste par år været en værdsat kollega og har ydet en stor indsats som indkøbsdirektør i Lidl Danmark. Robert Stekovic har et godt kendskab til det skandinaviske marked og jeg ved han vil fortsætte det gode og tætte samarbejde med vores dygtige, lokale, danske leverandører”, siger Dirk Fust.

Morten Vestberg, Kommunikationschef i Lidl morten.vestberg@lidl.dk eller tlf. +45 76 35 01 68