Lidl butik nummer 125 åbner i Viborg: Klar til stor åbningsfest

Når Lidl torsdag d. 30. januar slår dørene op til den nye butik, er det en stor milepæl for dagligvarekæden. Butikken er nummer 125 i Danmark og den anden Lidl-butik i Viborg. Siden 2005 har Lidl drevet butikker i Danmark, og den nye butik i Viborg styrker Lidls tilstedeværelse i hele landet. Allerede onsdag d. 29. januar inviteres naboer indenfor til vinsmagning og smagsprøver.

28.01.2020 12:00:00 | Viborg

Her ses et billede af Lidls åbningsfest i Tingbjerg d. 5. december, hvor Lidl åbnede butik nr. 124 i Danmark

”Vi er klar!” Sådan lyder ordene fra den nye butikschef, Heidi Abrahamsen, i Lidl-butikken på Hamlen 2A i Viborg. Torsdag d. 30. januar vil borgmester Ulrik Wilbek (V) sammen med regionsdirektør i Lidl, Carsten Lambrecht, klippe den røde snor og byde de nye kunder velkommen til Lidl-butik nummer 125 Danmark. Heidi har tidligere været butikschef i Lidl Hobro, men det er første gang, hun står i spidsen for åbningen af en ny Lidl-butik, hvilket hun ser meget frem til.

”Det er en superflot butik, vi åbner her på Hamlen. Det er min første nyåbning, så jeg er selvfølgelig lidt spændt, men vi er klar til at byde hele Viborg velkommen i butikken. Kunderne kan i åbningsugen forvente smagsprøver, blandt andet fra vores samarbejde med gourmetkokken Wassim, kvalitetsprodukter til skarpe Lidl-priser og sjove aktiviteter for hele familien”, siger en glad Heidi Abrahamsen.

Heidi kommer med hele 11 års erfaring som butikschef i Lidl-butikken i Hobro. Det er vigtigt for Heidi, at medarbejderne i butikken har et stærkt sammenhold og trives på arbejdspladsen. Glade medarbejdere giver flere glade kunder.

”Vi er meget stolte af vores nye butik i Viborg. Vi har fokus på økologi, og kunderne får blandt andet mulighed for at købe friskt frugt og grønt, kød, fisk og spændende varer fra både lokale producenter samt internationale delikatesser af høj kvalitet. Vi har stort fokus på madspild, og derfor vil jeg også fremhæve vores fantastiske samarbejde med Too Good To Go, hvor vores kunder får mulighed for at afhente forskellige typer lykkeposer på forskellige tidspunkter i løbet af dagen”, slutter Heidi.

Naboaften d. 29. januar
Åbningsdagen af butikken i Viborg, der har et salgsareal på 1105 m2, er torsdag d. 30. januar kl. 8.00, hvor der vil være balloner til de små og en goodiebag med nogle af Lidls mange kvalitetsprodukter til de 100 første, morgenfriske kunder i butikken. Lidl byder også på kaffe og morgenbrød til alle fremmødte kunder.

Lidl har dog inviteret naboer og andre interesserede til naboaften onsdag d. 29. januar, hvor der mellem kl. 17.00-18.00 vil være alt fra vinsmagning til lækre smagsprøver, blandt andet fra Lidls samarbejde med gourmetkokken Wassim. Både den nye butikschef og Kristoffer Stimpel, som er Head of Real Estate i Lidl Region Vest, vil byde velkommen til denne aften.

”Vi glæder os til at hilse på de nye naboer, som vi heldigvis har mange af, så vi håber på et hyggeligt og velbesøgt arrangement. Vi er blevet taget godt imod af Viborg Kommune, og vi er glade for det konstruktive samarbejde igennem hele processen”, udtaler Kristoffer Stimpel, Head of Real Estate i Lidl Region Vest.

Butikken på Hamlen 2A ligger i Viborg med hele 92 gratis parkeringspladser til de mange handlende.

”Butikken i Viborg er Lidl-butik nummer 125 i Danmark. Det er altid noget helt særligt at åbne nye butikker, og det er en stor milepæl for Lidl med butik nummer 125. Butikken rummer alt det, en Lidl-butik skal indeholde. Vi har fx gode parkeringsforhold, så vores kunder nemt kan komme til og fra butikken, hvis de er i bil. Vi går et spændende år i møde med mange nye butiksåbninger både i Øst- og Vestdanmark”, siger Chief Property Management Officer i Lidl, Mads T. Nielsen.

Vil du gerne selv gå på opdagelse i den nye Lidl-butik på Hamlen 2A, så er der åbent mandag-søndag kl. 8-22.

Morten Vestberg, Corporate Communications Manager i Lidl, morten.vestberg@lidl.dk eller tlf. +45 76 35 01 68