Lidl indtager andenplads over bedst omtalte retail-brands i Danmark

Lidl tilkæmper sig i år en andenplads på YouGovs kåring af Danmarks bedst omtalte retail-brands og er for fjerde år i træk at finde i top ti. Listen inkluderer mere end 380 brands, og med topplaceringen positionerer dagligvarekæden sig blandt virksomheder som Netflix, Ikea, LEGO Group og Samsung og cementerer sin position som en af de bedst omtalte dagligvarekæder i Danmark.

22.01.2020 12:00:00 | Denmark

Lidl er for fjerde år i træk at finde i top ti på YouGovs liste over de bedst omtalte brands i Danmark. Dagligvarekæden er som eneste dagligvarekæde udover REMA 1000 at finde på listen.

Det er fjerde år i træk, at dagligvarekæden Lidl ligger i top ti på analyseinstituttet YouGovs liste over de bedst omtalte brands i Danmark. For første gang er Lidl i år rykket op på en andenplads over bedst omtalte retail-brands, efter at have ligget nummer tre på denne liste siden 2015. Listerne er baseret på YouGovs interviews af 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning. Placeringerne giver grund til begejstring hos Lidl:

”Den flotte placering som det niende bedst omtalte brand i Danmark og nu andenbedste retail-brand er resultatet af benhårdt arbejde i vores 124 butikker og hovedkontor. Det gør mig meget stolt, og det sætter kun endnu mere strøm til den motor, der hver dag arbejder hårdt for at skabe den bedste indkøbsoplevelse for vores kunder”, udtaler Chief Commercial Officer i Lidl, Robert Stekovic.

Indkøbsdirektøren peger blandt andet også på, at Lidls mange nye koncepter har haft medvind i 2019.  Det gælder blandt andet videreførelsen af den digitale kundeklub app ’Lidl Plus’, imagekampagnen #LidlOverrasker, produktserien ’WH’ i samarbejde med gourmetkokken Wassim Hallal, baby- og børneuniverset Lupilu, en udvidelse af produktsortimentet samt et endnu større fokus på rækken af miljø- og samfundsorienterede tiltag.

”Vores produktserie ’WH’ har bevist, at man kan hæve baren for kvalitet indenfor dansk discount. Det har vores kunder opdaget, men også internationalt har produktserien vakt opsigt. I går blev det offentliggjort, at de blå oste i WH-serien fra Bornholm Andelsmejeri vandt for bedste produkt i ’mejeri’-kategorien i European Private Label Awards,” siger Robert Stekovic.

Han fremhæver desuden også kædens CSR-initiativer og målsætninger, fx at kæden vil være CO2-neutral i år og kædens samarbejder med blandt andre To Good To Go, Dansk Vegetarisk Forening, Danske Hospitalsklovne, Plastic Change og Blå Kors, som har gjort det nemmere og mere tilgængeligt at handle ansvarligt.

”Vores initiativer på eksempelvis klimaagendaen og ift. madspild bliver lagt mærke til af vores kunder, og jeg tror, det har meget at skulle have sagt i den generelle opfattelse af Lidl også. Vi vil gerne bevise, at discount både kan være af høj kvalitet og ansvarligt. Det arbejde kommer vi til at fortsætte med”, siger Robert Stekovic.

Internationalt kendte brands som LEGO Group, Netflix og IKEA er også at finde på listen over de bedst omtalte varemærker.

”Trods de gode placeringer, som vi er vildt glade for, kommer vi ikke til at hvile på laurbærrene. Der er hård konkurrence, men vi kommer til at fortsætte med at forbedre kundernes oplevelse af Lidl, så vi kan nå helt til tops”, slutter Robert Stekovic.

Om YouGov BrandIndex

BrandIndex er en daglig tracking af danskernes opfattelse af mere end 380 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.

Buzz-scoren beregnes ved, at man spørger respondenterne, om de i løbet af de seneste to uger har hørt noget positivt eller negativt om et bestemt varemærke gennem reklame, nyheder, mund-til-mund eller venner og familie. Netscoren beregnes som positive minus negative tilkendegivelser.

Du kan læse mere om YouGovs Brandindex her:

http://www.brandindex.com/ranking/denmark/2019-buzz

https://www.brandindex.com/ranking/denmark/2019-buzz/category/retail

 

 

Ekstra billedmateriale:

Lidl er for fjerde år i træk at finde i top ti på YouGovs liste over de bedst omtalte brands i Danmark. Dagligvarekæden er avanceret én plads, og er nu placeret som nummer ni på listen.

På den specifikke liste for detailvirksomheder er Lidl endnu placeret på en andenplads over bedst omtalte brands.

Presse kontakt

Presseafdeling
presse@lidl.dk
76350010

Del

Læs mere