Ny indkøbsdirektør til Lidl Danmark

43-årige Rasmus Pape bliver indkøbsdirektør/CCO i Lidl. Han kommer fra stillingen som viceindkøbsdirektør i samme virksomhed og bliver garant for en fortsættelse af det stærke fokus på danske- og økologiske varer i Lidl.

18.02.2020 12:00:00 | Kolding

Fra 1. marts bliver Rasmus Pape indkøbsdirektør i Lidl.

Rasmus Pape fik sit første job som indkøber i Lidl i 2006. 14 år senere skal den 43-årige Århusianer stå allerforrest og definere kædens indkøb fremadrettet. Fra 1. marts bliver Rasmus Pape indkøbsdirektør i Lidl.

”Jeg er glad for og stolt over at have fået denne mulighed for at blive Lidl Danmarks nye indkøbsdirektør, og jeg glæder mig rigtig meget til udfordringen”, siger Rasmus Pape, der startede sin karriere i Lidl, hvor han var i syv år, inden han kom til Salling Group i fem år, for så at vende tilbage til Lidl i januar 2018.

Sidste år gennemførte Rasmus Pape det ét år lange interne uddannelsesprogram i Lidl, som forbereder talenter på at blive direktører for deres område.

Stort fokus på danske og økologiske varer

De seneste to år har Rasmus Pape været viceindkøbsdirektør i Lidl, hvor han blandt andet har været meget tæt på udviklingen af produkterne i gourmet-serien med gourmetkokken Wassim Hallal og kædens samarbejde med Landmad.

De to projekter flugter godt med den strategi, Rasmus Pape kommer til at videreføre som indkøbsdirektør.

”Vi skal have endnu større fokus på danske produkter og økologi. Der skal ikke være nogen tvivl om, at man kan forvente friske, kvalitetsvarer til gode priser, når man handler ind i Lidl”.

I skiftet fra viceindkøbsdirektør til indkøbsdirektør kommer Rasmus Pape desuden til at få mere berøring med flere afdelinger i organisationen:

”Som direktør bliver det naturligt, at snitfladerne bliver større og bredere. Det betyder blandt andet, at jeg kommer til at arbejde mere på tværs i organisationen og på den måde bidrage til at få bundet en sløjfe på de mange gode initiativer, vi har i Lidl – til størst mulig fordel for kunderne”, siger han.

Om sin ledelsesstil siger Rasmus Pape, at han er stor fortaler for ’frihed under ansvar’. Den ledelsesstil, kan ifølge ham bedst praktiseres, når folk er passionerede omkring deres fag.

Privat bor han i Stavtrup uden for Aarhus sammen med sin kone og to børn på ti og otte år.

Han overtager stillingen som indkøbsdirektør fra Robert Stekovic, der bliver ny indkøbsdirektør i Lidl Sverige.

Morten Vestberg, Kommunikationschef i Lidl morten.vestberg@lidl.dk eller tlf. +45 76 35 01 68