Om Lidl

Om Lidl

Om Lidl

Siden 2005 har vi været en pålidelig partner for kunder, som ønsker en enkel og ukompliceret købsoplevelse og benytter Lidl som deres primære dagligvarebutik.
Som en international virksomhed er vi ansvarlige – og ikke blot for at levere et godt, økonomisk resultat. I dagligdagen stræber vi efter enkelthed, et godt kundefokus og ansvarlig udnyttelse af ressourcer. Vi behandler vores kunder, medarbejdere og forretningspartnere med respekt. Disse værdier er fastlagt i vores virksomhedsprincipper samt i vores ledelsesprincipper og adfærdskodeks, som du kan læse mere om her og her


Alle vores medarbejdere på de nationale hovedkontorer, i logistikcentrene og butikkerne er forenet omkring disse fælles værdier og motivationen for at forbedre Lidl hver dag. Du kan læse mere om vores virksomhedsprincipper her.


Vi tilbyder vores medarbejdere korte beslutningsprocesser og en succesrig forretningsmodel. Det spiller en stor rolle, at vores samarbejde er baseret på tillid, retfærdighed og respekt for den kulturelle mangfoldighed. I overensstemmelse med vores ledelsesmodel forpligter vores ledere sig til at overholde deres aftaler og stimulere medarbejderudvikling. Se vores ledelsesmodel her
 

to be defined by country

Virksomhed i særklasse

Vi tager et økonomisk, socialt og bæredygtigt ansvar og arbejder hver dag på at tilpasse os, videreudvikle vores forretningsmodel og forberede vores virksomhed på fremtiden. De mange prestigefyldte priser, hele vores virksomhed har modtaget, viser, at det kan betale sig at engagere sig i medarbejderne som arbejdsgiver samt i temaer som bæredygtighed og socialt ansvar (CSR). Læs mere om vores CSR tiltag her.

Kvalitet i særklasse

Kvalitet i særklasse

Lidl lægger stor vægt på kvalitet. Det bekræftes af de prestigefyldte priser, vi løbende har modtaget for hele vores varesortiment.
Læs mere om vores produkter og kvalitet her.
 

Klare regler og høje standarder

Klare regler og høje standarder

Overholdelse af lovmæssige krav anser vi ikke blot som en forpligtelse. Det er en del af vores selvopfattelse. Vi tilpasser hele tiden vores processer og systemer til de juridiske rammer. Vi tager alle indrapporteringer alvorligt. I Lidl er samarbejde kendetegnet af stor pålidelighed, retfærdighed og tillid. Du kan læse mere om compliance hos Lidl her

 

Vores virksomhedsprincipper

Vores virksomhedsprincipper

Som en international virksomhed  er vi bevidst om vores størrelse og offentlige tilstedeværelse. Mere om vores virksomhedsprincipper her.

picture

Vores historie

I 2005 åbnede de første Lidl-butikker i Danmark. Siden har vi udviklet os til en anerkendt detailhandler i Danmark med nær tilknytning til den lokale økonomi. Nu har vi over 2700 medarbejdere, 120 butikker og 2 logistikcentre.
Siden starten af vores forretning i Tyskland i 1930'erne, har vores mål været at tilbyde kvalitet og friskhed til den bedst mulige pris.


Vi er stolte af at være en discountkæde
Det er ikke blot enkelt og ukompliceret at købe ind hos Lidl. Samarbejdet med medarbejderne og leverandørerne er kendetegnet af gennemsigtighed. Vores succeskoncept er baseret på et standardiseret butikssystem - med stor ansvarsbevidsthed over for vores medarbejdere og miljøet.
Du kan læse mere information om vores historie her
 

Læs mere om vores historie her