Om Lidl

Siden 2005 har vi været et pålideligt valg for kunder, der ønsker en enkel og ukompliceret indkøbsmulighed og bruger Lidl som deres primære dagligvarebutik.

Vi er vores ansvar bevidst – ikke blot vores ansvar for kæden og hinanden om at levere et godt, økonomisk resultat, men vores seriøse ansvar for at respektere det samfund og miljø, vi er en del af, og som vi påvirker. I dagligdagen stræber vi efter enkelthed, kvalitet og gode oplevelser for vores kunder, og at vi ansvarligt udnytter vores ressourcer. Vi har altid fokus på at behandle vores kunder, medarbejdere og forretningspartnere med respekt. Disse værdier er fastlagt i vores virksomhedsprincipper samt i vores ledelsesprincipper og adfærdskodeks, som du kan læse mere om her og her.


Alle vores medarbejdere på kontorerne, i logistikcentrene og butikkerne er forenet omkring disse fælles værdier og motivationen for at forbedre Lidl hver dag. Du kan læse mere om vores virksomhedsprincipper her.
Disse principper afspejler sig også i vores ledelsesmodel, som du kan se her. Vores ledere forpligter sig til at overholde deres aftaler og konstant stimulere udviklingen for den enkelte medarbejdere og teams som helhed. Ethvert af vores samarbejder – internt såvel som eksternt – bygger på tillid, retfærdighed og respekt for kulturel mangfoldighed. Det er simpelthen grundlæggende for vores succes.


 

to be defined by country

Virksomhed i særklasse

Vi tager et økonomisk, socialt og bæredygtigt ansvar, og vi arbejder hver dag på at tilpasse os, videreudvikle vores forretningsmodel og forberede vores virksomhed på fremtiden. Vi har modtaget mange prestigefyldte priser, der alle viser, at det kan betale sig at engagere sig sine medarbejderne og tage vigtige emner seriøst – for eksempel bæredygtighed og socialt ansvar (CSR). Læs mere om vores CSR-tiltag her.

Kvalitet i særklasse

Kvalitet i særklasse

Lidl lægger stor vægt på kvalitet. Det er manifesteret i de priser, vi løbende har modtaget for vores egne produkter så vel som mærkevarer – kvalitet afspejler sig altså i hele vores varesortiment.
Læs mere om vores produkter og kvalitet her.

Klare regler og høje standarder

Klare regler og høje standarder

Vi overholder alle lovmæssige krav. Ikke fordi det er en forpligtelse, men fordi det er sådan vi er. Det er en del af vores selvopfattelse, og en vigtig værdi for Lidl. Vi tilpasser hele tiden vores processer og systemer til de gældende juridiske rammer, og har ofte strengere standarder, end hvad der er lovkrav. Vi tager alle indrapporteringer alvorligt og reagerer hurtigt, når det er nødvendigt. Du kan læse mere om compliance hos Lidl her.

 

Vores virksomhedsprincipper

Vores virksomhedsprincipper

På grund af vores størrelse i international sammenhæng og vores generelle offentlige tilstedeværelse har vi udformet nogle virksomhedsprincipper, som vi hver dag arbejder ud fra. Læs dem her.

Vores historie

Vores historie

I 2005 åbnede de første Lidl-butikker i Danmark. Siden har vi udviklet os til en anerkendt detailhandel landet over med nær tilknytning til lokalsamfundet ved hver butik. Nu har vi over 3.800 medarbejdere, 142 butikker og 2 logistikcentre. Desuden er vi i fuld gang med at etablere et nyt hovedkontor i Aarhus ved Godsbanen.

Lidls historie går helt tilbage til starten af 1930’erne i Tyskland, hvor en mindre grønthandel skulle vise sig at have enormt potentiale. Lige siden grønthandlen i Ludwigshafen åbnede, har vores mål været at tilbyde kvalitet og friskhed til den bedste pris, og frugt- og grøntafdelingen er derfor vores rygrad og stolthed.


Du kan læse mere information om vores historie her