Lidl bakker igen i år op om Støt Brysterne

25.09.2018 10:00:00 | Danmark

Lidl bakker igen i år op om Støt Brysterne

Igen i år kan du støtte kampagnen mod brystkræft, når du handler i Lidl. Hver gang du frem til d. 6. oktober køber kyllingebryst i dagligvarekæden eller putter en rose eller en mini-rose i indkøbskurven, donerer Lidl og leverandøren op til 3 kr. til Kræftens Bekæmpelse. Du kan også købe et af de fire flotte Støt Brysterne-armbånd og glæde dig selv eller én, du holder af. Overskuddet af salget går til den gode sag.

”Støt de store, støt de små, støt de runde, støt de flade, støt din mors, dine egne – støt alle slags bryster.

Alle bryster er forskellige, men ingen af dem skal have kræft.” Sådan lyder budskabet fra Kræftens Bekæmpelse for årets Støt Brysterne-kampagne mod brystkræft. Et budskab, som du kan støtte op om, når du handler i Lidl.

I perioden frem til 6. oktober donerer dagligvarekæden og leverandørerne nemlig samlet 2 kr. til Kræftens Bekæmpelse for hver bakke med ROSE-kyllingebryst og 3 kr. samlet for hver Støt Brysterne-rose eller Støt Brysterne-mini-rose solgt i kædens butikker. Du kan også støtte den gode sag ved at købe et af de fire flotte Støt Brysterne-armbånd – og glæde dig selv eller én, du holder af. Et armbånd koster 40 kr., og overskuddet af salget går ubeskåret til Kræftens Bekæmpelse.

Det er andet år i træk, at Lidl er med til at støtte kampagnen mod brystkræft. Det er en sag, som betyder meget for Lidl, for statistikkerne viser, at hver niende danske kvinde rammes af brystkræft. Det svarer til over 4.600 nye tilfælde hvert år*.

”Stort set alle kender en kollega, en ven eller et familiemedlem, som har eller har haft brystkræft. Det er en sygdom, som rigtigt mange mennesker har tæt inde på livet. Derfor er det meget vigtigt for os i Lidl, at vi er med til at sætte fokus på sygdommen og igen i år kan støtte op om Kræftens Bekæmpelses store arbejde med oplysning og ikke mindst forskning,” siger CSR-ansvarlig i Lidl, Lærke Skaksen, og tilføjer:

Sidste år støttede mere end 47.000 kunder kampagnen ved at købe et eller flere produkter i vores butikker. Det er vi meget stolte af, og vi håber, at endnu flere har lyst til at støtte op om den gode sag i år.”

Hos Kræftens Bekæmpelse er man glade for Lidls opbakning til kampagnen:

”Hver 9. kvinde får brystkræft i Danmark, og det er dermed den mest udbredte kræftsygdom overhovedet blandt kvinder. Tallet er stigende, men heldigvis overlever flere og flere takket være de donationer, som hvert år går til bl.a. forskning og forebyggelse. Derfor er kampagner som Støt Brysterne vigtige i forhold til at skabe opmærksomhed og indsamle midler. Vi er derfor meget taknemmelige over, at Lidl igen i år støtter brysterne. Fordi ingen bryster skal have kræft,”siger Kampagneansvarlig for Støt Brysterne, Lotte Rask.

Du kan allerede nu støtte Kræftens Bekæmpelse ved at købe armbånd, roser, mini-roser og kyllingebrystfileter i Lidls 115 butikker i hele landet. Kampagnen løber frem til den 6. oktober.

*Kilde: cancer.dk/stoetbrysterne

Priser:

• Armbånd til 40 kr. hvor overskuddet af salget går ubeskåret til Kræftens Bekæmpelse
  • ”Støt Brysterne”-rose til 25 kr. hvor 3 kr. går til Kræftens Bekæmpelse
  • ”Støt Brysterne”-mini-rose til 15 kr. hvor 3 kr. går til Kræftens Bekæmpelse
  • ROSE, kyllingebrystfilet, 280 g. til 25 kr. hvor 2 kr. går til Kræftens Bekæmpelse

Læs mere om Støt Brysterne kampagnen og Kræftens Bekæmpelses arbejde for at bekæmpe brystkræft på: cancer.dk/stoetbrysterne