Dansk mester kæmper for VM-plads trods uoplagt rute i Yorkshire

11.09.2019 12:00:00 | Kolding
Et flot EM for Michael Mørkøv var med til at sikre Danmark to ekstra pladser til det nærtstående VM og en placering som en af de 10 bedste cykelnationer i verden pt. Foto © Sigfrid Eggers

Et flot EM for Michael Mørkøv var med til at sikre Danmark to ekstra pladser til det nærtstående VM og en placering som en af de 10 bedste cykelnationer i verden pt. Foto © Sigfrid Eggers

Ruten ligger ikke til højrebenet for den nylige danske mester i linjeløb Michael Mørkøv, der nu alligevel er gået i træning for en VM-plads for Danmark.

Et flot EM for Michael Mørkøv var med til at sikre Danmark to ekstra pladser til det nærtstående VM og en placering som en af de 10 bedste cykelnationer i verden pt.

Og selvom Mørkøv i juni blev dansk mester i linjeløb for tredje gang, er han dog langt fra sikker på en af de otte VM-pladser. Ruten til dette års VM i Yorkshire ligger ikke til ham.

”Et meget udfordrende terræn med skrappe stigninger gør, at den ikke lige ligger til højrebenet. Men jeg vil gøre alt, hvad jeg kan, for at tilkæmpe mig en af pladserne alligevel,” siger Michael Mørkøv, der blandt andet også fremhæver, hvor stor stolthed, der for ham er forbundet med at repræsentere Danmark.

Og selvom han går et forholdsvist stille efterår i møde, forsøger han alligevel at tilrettelægge sin træning efter at kvalificere sig til VM. Blandt andet har Mørkøv forsøgt at få noget mere hurtighed ind i sin træning ved at træne specifikke intervaller samt scootertræning i superarenaen i Ballerup.

Genkendelig sponsor på Dannebrogstrikoten
Ved siden af træningen mod en af VM-pladserne har Mørkøv dog stadig en del mindre løb på programmet foran sig i efteråret for Deceuninck-Quick Step. Et hold, han netop er blevet forlænget hos i starten af sommeren. Holdet beholder sin hovedsponsor Lidl. En sponsor, som Michael Mørkøv har et lidt særligt forhold til:

”På en måde er Lidl en lidt ”old school” sponsor at have. Det er jo en supermarkedskæde og noget meget jordnært, de fleste – faktisk i hele Europa – kan forholde sig til og genkende. På holdet taler vi tit om, at vi ikke kan køre et løb, uden at vi kommer forbi minimum én Lidl-butik,” siger Michael Mørkøv, som også fortæller, at han er begyndt at handle markant mere i Lidl, efter han har fået dem som sponsor.

For yderligere information, kontakt:
Morten Vestberg, Kommunikationschef i Lidl på +45 5215 9259 eller morten.vestberg@lidl.dk 

Presse kontakt

Presseafdeling
Presse@lidl.dk
76350010

Læs mere