Den største Lidl-butik i København åbnede på Frederiksberg

02.09.2019 12:00:00 | Frederiksberg

Butikschef Phillip Adolf klippede det røde bånd over og åbnede officielt for Lidls butik nr. 120 i Danmark

Beboerne på Frederiksberg kan nu foretage deres indkøb i den spritnye Lidl-butik på Nordre Fasanvej 27, efter Niclas Kjellman, Lidls regionsdirektør i Øst, i torsdags officielt erklærede butikken for åben. Det er den tredje Lidl-butik på Frederiksberg, og med sine mere end 1.220 m2 i salgsareal dagligvarekædens største i Københavns Indre By.

Det er nogle rigtig gode første dage, som den nye Lidl-butik på Frederiksberg har haft i de nye omgivelser på Nordre Fasanvej, efter dørene blev slået op for Lidls butik nr. tre på Frederiksberg og butik nr. 120 i Danmark.

”Vi har glædet os meget til at åbne i dag, og vi er meget stolte af vores nye butik. I butikken har vi forsøgt at skabe en moderne og eksklusiv indkøbsoplevelse. Ekstra stolte er vi selvfølgelig af vores bake off-afdeling og vores frugt og grønt, som vi har vundet mange priser for. Disse ting er rygraden i alt, vi gør”, sagde Niclas Kjellman, Lidls regionsdirektør i Øst, blandt andet i sin tale og tilføjede:

”Jeg vil gerne sige tak til vores entreprenør, der har bygget den flotte butik, og til Frederiksberg Kommune for at give os lov til at åbne endnu en Lidl-butik her på Nordre Fasanvej. Og så vil jeg gerne sige tak til butikschef Phillip Adolf og alle de andre dygtige Lidl-medarbejdere, som har arbejdet hårdt i forbindelse med åbningen af den nye butik”.

Butikschef Phillip Adolf fortæller her om de første dage i Lidls nyeste butik på Frederiksberg:

”Vi er blevet taget rigtig godt imod af Frederiksbergenserne i vores første to butikker på Frederiksberg, så vi har virkelig glædet os til at åbne Lidl-butik nr. tre i bydelen”, siger han og tilføjer:

”Både mit personale og jeg har haft nogle fantastiske første dage her i butikken, og det er en fornøjelse at drive en butik, når man har så gode kunder, som vi har. Vi glæder os til fortsat at overraske danskerne, med alt det, vi står for i Lidl”.

Den største Lidl-butik i Indre By
Og interessen for butikken på Nordre Fasanvej 27 glæder udviklings- og ejendomsdirektør for Lidl, Mads T. Nielsen:
”I Lidl er vi altid på udkig efter nye lokationer til vores butikker, så vi kan opfylde de danske forbrugeres efterspørgsel og behov bedst muligt. Med butikken på Nordre Fasanvej 27 på Frederiksberg har vi valgt at opføre en stor og rummelig butik – med sine mere end 1.220 m2 i salgsareal er det faktisk den største Lidl-butik i Københavns Indre By. Samtidig er der masser af lys i butikken og 40 gratis parkeringspladser til vores kunder, så hele indkøbsoplevelsen bliver rigtig behagelig for dem”, siger han og tilføjer:

”I Lidl vil vi redefinere dansk discount, og vi arbejder altid på at gøre indkøbsoplevelsen endnu bedre. Den gode modtagelse af butikken og dens medarbejdere bekræfter, at vores arbejde er værdsat, og det betyder rigtig meget for os i hele organisationen”.

Festdage med bake-off, tapas og ansigtsmaling
Et sjovt syn mødte kunderne lørdag eftermiddag, da de ankom til Lidl. Her kom der nemlig både en lille løve og en tiger ud af butikken med deres forældre i hånden. Børnene havde efter en skattejagt i butikken fået en makeover af den fremmødte ansigtsmaler og var nu parate til at komme hjem efter et sjovt første besøg i den nye Lidl.

Forvandlingen af de to børn til dyr er en del af tre dages festligheder, som indledte åbningen af butikken. Fejringen omfattede også uddeling af goodiebags samt smagsprøver på Lidls bake-off, kaffe og tapasprodukter til de fremmødte.

”I Lidl vil vi gerne overraske kunderne med vores store udvalg af produkter til enhver lejlighed og for hele familien. Det afspejler indholdet i goodiebaggen og smagsprøverne til åbningsfesten, hvor kunderne fik eksempler på både danske varer og vores egne populære mærker med hjem”, fortæller Phillip Adolf.

Vil du gerne selv gå på opdagelse i den nye Lidl-butik på Nordre Fasanvej 27, så er der åbent mandag-søndag kl. 7-22.