Lidl vinder Forbrugerrådet Tænks økopristjek for frugt og grøntsager 2019

19.03.2019 12:00:00 | Kolding

Lidl er billigst på økologisk frugter og grøntsager. Det fastslår Forbrugerrådet Tænk i deres økopristjek for 11 udvalgte økologiske frugter og grøntsager fra dagligvarekæderne i Danmark

De billigste økologiske frugter og grøntsager anno 2019 findes i Lidl. Det står klart, efter dagligvarekæden vinder Forbrugerrådet Tænks årlige økopristjek af dagligvarekæderne i Danmark. Lidl slår nærmeste konkurrenter, Fakta og Netto, på det samlede indkøb af 11 økologiske frugter og grøntsager, fx agurk, tomater, kartofler og æbler.

Lidl er billigst. Det fastslår Forbrugerrådet Tænk i deres årlige økopristjek for frugter og grøntsager af dagligvarekæderne i Danmark.

Pristjekket er baseret på den samlede pris for 11 udvalgte økologiske frugter og grøntsager, der er tilgængelige i samtlige af kæderne. Herunder fx agurk, tomater, kartofler og æbler. Og her er det altså i Lidl, at kunden får den bedste pris med et samlet resultat på 117.60 DKK.

I Lidl er man forståeligt meget glade for resultatet.

”Vi vil tilbyde kunderne de bedste økologiske produkter til den bedste pris, og med Forbrugerrådet Tænks økopristjek på frugter og grøntsager har vi et bevis for, at det stemmer overens med, det kunderne møder i vores 118 butikker landet over”, siger CCO fra Lidl, Mikko Forsström. Han tilføjer:

”Men vi stopper ikke her. Uanset om det gælder økologi, friske frugter og grøntsager, vores mange danske produkter eller en helt anden kategori i vores store varesortiment, så vil vi aldrig gå på kompromis med kvaliteten, og vi vil altid gå efter at være billigst”.

Faktaboks

• Forbrugerrådet Tænks økopristjek er baseret på indkøb af 11 udvalgte økologiske varer købt i de danske dagligvarebutikker d. 5. februar 2019
  • De økologiske frugter og grøntsager i testen var: Agurk, broccoli, gulerødder, kartofler, snackpeberfrugter, tomater, appelsiner, bananer, citroner, kiwifrugter og æbler
  • Resultatet af testen blev:
    • Nr. 1 – Lidl: 117.60 DKK.
    • Nr. 2 – Fakta: 119.25 DKK
    • Nr. 3 – Netto: 120.65 DKK

Læs hele pristjekket i Forbrugerrådet Tænks magasin for Marts 2019 på taenk.dk

Om frugt og grønt i Lidl

• Alle Lidls butikker får leveret friske frugter og grøntsager alle ugens syv dage
  • I Lidl finder man et stort udvalg af danske varer, og kæden har et tæt samarbejde med mange danske avlere
  • Alle Lidls butikker byder på et stort udvalg af årstidens sæsonaktuelle frugter og grøntsager
  • Lidl gennemfører omfattende kvalitetskontrol fra mark til butik og har 100 % kontrol over forsyningskæden
  • I 2017 vandt Lidl i Thisted Landbrug & Fødevarers ”Frugt- og grøntpris” indenfor discount
  • I 2015 vandt Lidl på Bondovej i Odense Landbrug & Fødevarers ”Frugt- og grøntpris” indenfor discount
  • I Lidls butikker er der fokus på madspild, hvilket betyder, at udvalgt frugt og grønt bliver nedsat med 30 % før lukketid, ligesom mejeriprodukter bliver nedsat med 30 % to, fire eller seks dage (alt efter produkt), inden de udløber. Derudover sælges frugt og grønt til styk- eller kilopris.

*Lidl Profilbrochure 2019. Kan læses på www.lidl.dk