Ny Lidl-kampagne skal få børn til at spise mere frugt og grønt

Ny Lidl-kampagne skal få børn til at spise mere frugt og grønt

Lidl vil gerne fremme sundere kostvaner. Samtidig med at Lidl fjerner momsen på frugt og grønt i februar, lanceres en ny kampagne med formålet om at motivere flere børn til at spise mere frugt og grønt. Kampagnen ’Vegesaurerne’ består af 20 tegnefilmsepisoder med dinosaurer, der repræsenterer forskellige frugter og grøntsager.

Den seneste tid har Lidl sat meget fokus på sundhed gennem flere kampagner, der gør det lettere for danskerne at vælge sundere kostvaner til. Nu lancerer dagligvarekæden endnu en kampagne, der specifikt henvender sig til børn med det formål at motivere dem til at spise mere frugt og grønt. 

Kampagnen ’Vegesaurerne’ varer fra den 28. januar til den 2. marts og omfatter 20 fem minutters lange episoder af animerede tegnefilm med dinosaurer, der repræsenterer forskellige frugter og grøntsager. Hver søndag bliver fire episoder frigivet på Lidls hjemmeside. Samtidig får kunderne udleveret en samlepakke med en af i alt 16 forskellige Vegesaurer figurer, hver gang de køber for 100 kr. . Desuden kan Lidl-Plus kunder samle mærker ved køb for 100 kr. og når man har samlet 5 mærker, opnår kunden en kupon i appen, som kan indløses til en af de fire plys-vegesaurer.

"I Lidl lægger vi vægt på sund kost og stræber efter at gøre det lettere for vores kunder at træffe sundere valg. Det kan være udfordrende at gøre grøntsager tiltrækkende, så vi håber, at Vegesaurerne kan skabe et inspirerende univers for børn, der forhåbentlig stimulerer en større nysgerrighed omkring frugt og grønt,” fortæller Maria Lovecchio, indkøbsdirektør i Lidl Danmark.

Fokus på bevidst ernæring

Vegesaurer-kampagnen er seneste initiativ i dagligvarekædens arbejde for sundhed og bevidst ernæring. Senest var Lidl de første i Danmark til at sænke prisen på plantebaseret kost, ligesom kæden for nyligt har lanceret forbrugerkampagnen ‘Bælg Mig’, der har fokus på bælgfrugter i Lidls to CSR-testbutikker i Aarhus og København.

I februar sidste år indledte Lidl desuden en proces med at stoppe markedsføring rettet mod børn af fødevarer, som er klassificeret som usunde af sundhedsorganisationen WHO, ligesom kæden vil fjerne børnemotiver på egne mærker inden udgangen af 2025, herunder eksempelvis løven på cornflakes-pakken.

"Vi er i fuld gang med at gennemgå og optimere vores sortiment og markedsføring, så det afspejler vores ønske om at være en ansvarlig aktør på det danske dagligvaremarked. I 2018 gik vi for eksempel forrest og satte som den første dagligvarekæde aldersgrænsen op ved køb af energidrikke med højt koffeinindhold, ligesom vi var de første i branchen til at fjerne tobak- og nikotinprodukter i alle vores nyetablerede butikker og udfase det helt fra vores sortiment inden udgangen af 2028." udtaler Maria Lovecchio.

Fakta om Vegesaurerne

  • Kampagnen varer fra den 28. januar til den 2. marts.
  • Der udkommer 20 episoder af sæson 1 af Vegesaurerne.
  • Hver episode varer 5 min.
  • Hver søndag udkommer 4 nye episoder på Lidl.dk/vegesaurerne, fra søndag den 28. januar til og med søndag d.25. februar.
  • For hver 100 kr. man køber for, får man en samlepakke med en Vegesaurer-figur (der er 16 forskellige figurer i alt)
  • For hvor 100 kr. man køber for i Lidl Plus får man 1 mærke. Når man har 5 mærker, får man en kupon i Lidl Plus appen, som kan indløses til en Vegesaurer bamse (der er 4 forskellige bamser i alt).
     

Lidl Plus-appen kan downloades gratis og har flere kundefordele. Udover at kunne optjene mærker til Vegesaur-bamser og samlepakker, får man også alle Lidl-kvitteringer samlet ét sted, adgang til skarpe kupon-tilbud og online tilbudsaviser lige ved hånden.

 

Læs mere om Lidl Plus på lidl.dk/Lidl-Plus eller download den via App Store og Google Play.